2008 tarım destekleri

·

15 Mart 2008

·

Bu haberde ele alınan konular hakkında hızlı bir genel bakış.

2008 tarım destekleri

15 Mart 2008

·

Ali Ekber Yıldırım

·

Haber

Güncelleme: Şub 20, 2024

Başbakan’ın kalkacak dediği  DGD, 2008’de de uygulanacak

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, 60. Hükümetin programını açıklarken “Doğrudan gelir desteğini(DGD) kaldıracağız, arazi yerine ürüne destek vereceğiz” sözünü vermesine rağmen Tarımsal Destekleme ve Yönlendirme Kurulu kararı ile 2008’de de DGD uygulaması devam edecek. Geçen yıl çiftçiye dekar başına 10 YTL olarak uygulanan DGD, 2008’de 7 YTL’ ye düşürülüyor. Toprak analizi yapacak çiftçilere 1 YTL, organik tarım yapacak çiftçilere de dekara 5 YTL fazladan ödeme öngörülüyor.

Destekler artmayacak
Tarımsal Destekleme ve Yönlendirme Kurulu’nun aldığı ve bakanlar kuruluna sunulan karara göre 2008  yılında bir çok destek kaleminde artış yapılmayarak 2007 ile aynı oranda uygulanacak. Buna göre mazot, kimyevi gübre, çay ve patates için telafi edici ödeme, Çevre Amaçlı Tarım Arazilerinin Korunması projesi kapsamında verilen destek miktarı 2007’de olduğu gibi uygulanacak.

Ali Ekber Yıldırım
İZMİR-  Tarıma verilen destekler 2008’de düşürülüyor. Başbakan Recep Tayip Erdoğan’ın uygulanmayacak dediği doğrudan gelir desteği 2008’de de uygulanacak.
Hayvancılık desteklerinden sonra tarım desteklerini de ilk kez DÜNYA açıklıyor. Tarımsal Destekleme ve Yönlendirme Kurulu tarafından belirlenen ve Bakanlar Kurulu’na sunulan 2008’de uygulanacak tarımsal desteklerin bir çoğu 2007 ile aynı seviyede kalacak. Bazı kalemlerde ise destekler azaltılacak.

2008 tarımsal destekleri için alınan kararda en önemli gelişme ise, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın “Doğrudan gelir desteğini(DGD) kaldıracağız, arazi yerine ürüne destek vereceğiz” açıklamasına rağmen bu desteğin 2008’de de devam edecek olması.
Tarım ve Köyişleri Bakanı Mehmet Mehdi Eker, Maliye Bakanlığı Müsteşarı Hasan Basri Aktan, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Müsteşarı Doç. Dr. Yusuf Balcı, Çevre ve Orman Bakanlığı Müsteşarı Prof. Dr. Hasan Z. Sarıkaya imzası ile Bakanlar Kuruluna sunulan Tarımsal Destekleme ve Yönlendirme Kurulu kararına göre 2008’de de DGD uygulaması aynen devam edecek. Geçen yıl çiftçiye dekar başına 10 YTL olarak uygulanan DGD, 2008’de 7 YTL olacak. Toprak analizi yapacak çiftçilere 1 YTL, organik tarım yapacak çiftçilere de dekara 5 YTL fazladan ödeme öngörülüyor. Böylece Başbakan Erdoğan’ın “kaldıracağız” dediği doğrudan gelir desteği en az bir yıl daha uygulanacak.
Destekleme primlerinde artış yok
Çiftçi, sanayici, tüccar ve ihracatçının merakla beklediği 2007 ürünü yağlı tohum destekleme primleri de belirlendi. Buna göre, 2007 ürünü kütlü pamuk, yağlık ayçiçeği, kanola, aspir, soya fasulyesine verilecek destekleme priminde artış olmayacak. 2006 ürünü destekleme primleri ile aynı miktarda uygulanacak. Zeytinyağı destekleme primi kilo başına 11 kuruştan 20 kuruşa, dane mısır destekleme primi ise 6,70 kuruştan 2 kuruşluk artışla 8,70 kuruşa çıkarıldı.  2006 ürünü için kilo başına sertifikalı tohum kullanan pamuk üreticileri 34,80 kuruş destek almışlar ve destekleme priminin en az 50 kuruş olmasını talep etmişlerdi. Alınan karara göre çiftçiler 2007 ürünü kütlü pamuk, yağlık ayçiçeği, kanola, aspir ve soya fasulyesi destekleme primi almak için 15 Nisan 2008’e kadar, dane mısır primi almak için 30 nisan 2008 tarihine kadar başvuracaklar ve ödemeler yılın ikinci yarısında yapılacak. Zeytinyağı üreticileri ise, 2007 ürünü için destekleme primi almak için en geç  2 Haziran 2008’e kadar başvurularını yapacak ve alım satım belgelerini 1 Ekim 2008’e kadar teslim edecekler. Zeytinyağı üreticileri 2007 destekleme primini 2009’da ancak alabilecekler.
Türkiye’nin dışa bağımlı olduğu ve yaklaşık 2 milyar dolar ithalat yaptığı yağlı tohumlarda destekleme priminin artmaması dışa bağımlılığı daha çok artıracak. Yağlı tohum ithalatının önümüzdeki sezon daha da artması bekleniyor.
Gübre,mazot, çay ve patates desteği artmayacak
Tarımsal Destekleme ve Yönlendirme Kurulu Kararı’na göre  tarımda kullanılan mazot ve gübre için ödenen destekleme miktarı da artırılmayacak. 2007 yılına ait mazot ve gübre desteklerini  bu ay içerisinde ödemeye hazırlanan Hükümet, 2008 desteklerini 2009 bütçesinden ve gelecek yıl çiftçiye ödeyecek. Çay ve patates için telafi edici ödeme uygulaması 2008’de de devam edecek. Patates siğili telafi edici ödemesi 2007’de olduğu gibi dekar başına 110 YTL ödeme yapılacak. Çevre Amaçlı Tarım Arazilerinin Korunması (ÇATAK)  kapsamında uygulanan destek miktarı da artırılmadı.
Araştırma ve Geliştirme Projeleri, sertifikalı tohum ve fidan kullanımının desteklenmesinin devam etmesi ise, 2009 yılı tarımsal destekler tavanını artırmayacak şekilde belirlenecek.
Bakanlar Kurulu’nda  ele alınacak
Tarımsal Destekleme ve Yönlendirme Kurulu tarafından belirlenen 2008  hayvancılık destekleri ve tarımsal desteklere ilişkin kararın pazartesi yapılacak Bakanlar Kurulu’nda  ele alınması ve karara bağlanarak Resmi Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe girmesi bekleniyor.

2008 Doğrudan gelir desteği

Temel Doğrudan Gelir Desteği                          7,00 YTL/dekar
Toprak Analizi Yaptıran Üreticilere İlave DGD   1,00 YTL/dekar
Organik Tarım Yapan Üreticilere İlave DGD   5,00 YTL/dekar
2008 yılındaki Doğrudan Gelir Desteği 2007 yılı çiftçi kayıt sistemi esas alınarak ödenecek.

2007 Ürünü prim destekleri
Pamuk                                                                       29,00 YKrş/Kg
Pamuk (Sertifikalı tohumluk kullanıldığında) 34,80 YKrş/Kg
Ayçiçeği                                                              20,00 YKrş/Kg
Soya                                                                        22,00 YKrş/Kg
Soya (Sertifikalı tohumluk kullanıldığında)             26,40 YKrş/Kg
Kanola                                                                   22,00 YKrş/Kg
Dane Mısır                                                              8,70 YKrş/Kg
Aspir                                                                         22,00 Ykrş/Kg
Zeytinyağı                                                             20,00 YKrş/Kg

Bu haber ile ilgili yapılan yorumlar

  1. ismail(tarımsal yayım danışmanı) 15 Mart 2008 - 12:01 - Yanıtla

    sayın Ekber 60.hümet bu işi bilmiyor nedenmi?şimdi bakalım ürün desteklemelerine aspir,mısır,pamuk,ayçiçeyi,soya,zeytinyağı vb.gibi örneklerle çoğalta biliriz.şimdi bunlar gibi ürünlerin maliyeti çok,zahmetli ve suya ihtiyacı olan ürünler.örnek verelim 1997 yılından beri mısır ektiriyorlar ama suyun az olan yerlere yağışın az alan yerlere ondan sonra çiftçi ürün alamıyor yüzlerce çiftçi iflas etti mısır yüzünden.senin toprağına mısır uyumlu deyils ektirme arkadaş mısırın dünyadaki lideri fransa bak incele,ayçiçeği ukrayna mesela maliyeti kaç para sen bilyorsan bu işi bakanlık olarak bilsen bizim türkiyede hanği ürünler yetiştirilir maliyeti ucuz kaliteli ürün bunları ektir arkadaş.mesela susam ektir arkadaş en çok bu gibi ürünler dışardan geliyor arkadaş?sudan olamadık susamda adamlar ilk 5 de arkadaş.senin kanolanından aspirinden mısırından bin kat daha iyi.kimyona destek yok mercimeke destek yok nohuta destek yok ondan sonra çinden ürün getirt.ticareti bilmiyorlar bakın heryerde çin sarımsağı ne acı.sayın bakanım bu işler ben bakanlıkta 11 bakan gördüm çok tecrübeliyim demeye benzemez.

  2. mustafa aruk 15 Mart 2008 - 14:24 - Yanıtla

    çok bir miktar bence pamuk içinnn türk çiftçisi hayal kırıklığına ugradı bence bunu kesinlikle hak etmemiştiii diyecek başka bir şey bulamıyorum…..

  3. haci murat akin 16 Mart 2008 - 01:48 - Yanıtla

    mrb kolay gelsin sunu merak ediyorum 2007 den kalan DG gelir desteyi ne zaman baslaayacak bu belli deyil

  4. mustafa aruk 16 Mart 2008 - 02:57 - Yanıtla

    Bence çok az miktar. Pamuk için türk çiftçisi hayal kırıklığına ugradı. Çiftçi bunu kesinlikle hak etmemişti. Diyecek başka bir şey bulamıyorum…..
    çiftçi pamuk destekleme primini en az 50 ykr olarak beklerken geçen seneki fiatla karşılaştı…

  5. Beytullah BERÇİN 16 Mart 2008 - 06:04 - Yanıtla

    2007 yılı bütçesinde Hayvancılık ödemelerinde evdeki hesap çarşıya uymamış. Maliye Bakanımız hayvancılık destekleme politikalarına müdahale etmişler.Sözde karma karısık görünen hesaplanması zor olan yani hayvancılıkta elde edilen ürüne,yapılan uygulamaya, elde edilen sonuca destekleme yapmaktansa hayvan başına destek hesaplaması daha kolay destekleme çeşidi. 2×2=4 bizim Maliye ve Tarım Bakanlığımızın hesaplama uzmanlarının öyle küsuratlı hesaplamalara vakit ayıracak zamanları yoktur bu zamanda.Hayvan ıslahıyla ,hijyenik ortamlarda yapılan üretimle, sağlıklı hayvandan elde edilen ürünlerle Türkiye hayvancılığının ve Türkiye geleceğinin Mali kazancını hesaplamak hem gereksiz hem de zordur bu uzmanlarca.

    Kolayı var 2×300=600….20×10=200…..50×5=250

    Kazanımlarımız ülke kazanımlarıyla beraber ve daim olmalıyken gelecekteki kayıplarımız olmakta. Son iki yıl boyunca suni tohumlama teşvikleriyle ülke hayvancılığında azımsanmayacak katkıların olduğunu kimse inkar edemez. Bu süreçte meslektaşlarımız, meslek odalarımız,yetiştirici birlikleri de daim olmayan gene azımsanmayacak kazanımların sarhoşluğunu yaşadılar.Yıllarca bir bedeli olduğu yeni yeni halkta oluşan Veteriner Hizmetlerinden Suni Tohumlama Hizmeti geriye dönüş yaşadı .Kimi yerde tamamen ücretsiz yapılan bu uygulama şimdilerde tekrar para karşılığı yapılmaya başlayınca akıbet Veteriner Hekimliğin kaybı olarak ortada.Önümüzde 3 yıl bedelsiz hayvan aşılamaları olacak gene Mesleğimizin bir kazanç kapısı daha bedelsiz yapılarak hayvan sahibi ve Veteriner Hekim arasında dengelenen bir kalem hizmet daha sekteye uğrayacak.Belki de sonraki bir dönemde Veteriner Klinik Hizmetleri de devlet tarafından destelenerek ücretsiz klinik hizmeti ,ücretsiz Paraziter ilaçlamalar ,ücretsiz Vitamin Mineral uygulama desteklemeleri…Sonuç hayvancılığın veya Veteriner hekimliğin desteklenmesi olmayacaktır.

    Bugün hayvan başına yapılan destekleme ödemeleri yapılmaya başlandığında önce bankada bekleyen hayvan sahibinin borçlarına mahsup edilecek ,artarsa hayvan sahibinin ,Bağkur, SSK borçlarına kesilecek ,artarsa hayvan sahibinin öğrenci masraflarına gönderilecek bir miktar daha,esnafa olan borç kapatılamasa bile piyasaya sıcak bi para akacak belki seçim öncesi.Hibe veya destekleme ödemeleri haydan geldi ya kimileride içkiye ,kimileri kumara harcayacak sarhoş olmak kolay mı?

    Diyeceğim o ki gene bu ödemeler hayvancılığa aktarılamayacak. Ahırlar dolacak ama yemlikler de ,süt tankları da, mezbaha kantarları da boş kalacak.TÜİK kayıtlarında ve siyasinin propaganda nutuklarında Türkiyedeki Hayvan sayılarında afaki bir artış sağlanacak.Bu arada kırmızı et kaçakçılarının da işi kolaylaşacak, mezbahalarda kesilemese de Türkiyedeki TÜİK hayvan sayısına göre tüketilen kırmızı et dengeli olacak.Çobanlar işsiz kalacak çünki ülkemizin hayvanları ıslah edilmiş olacaklar ya koyunlar sığırlar kendi başlarına dağı, merayı otlayıp sessiz sedasız köy meydanını tozutmadan ahırlarına ağıllarına uslu uslu dönecekler. Kuzu sesleride buzağı sesleride olmayacak onlarda sanki hiç yoklarmış gibi sessiz sedası bekleyecekler ıslah edilmişler ya.

    Maliye ve Tarım Bakanlığı uzmanları 2007 yılı destekleme ödemelerinde haksız kazanç elde edilip edilmediğini araştıramadılar veya araştırmadılar.Bunları tespit etmenin onlar için bi kazancıda kaybı da olmayacaktı.Desteklemelerin ürüne ,hizmete yapılmasının da bi kazancı veya kaybı yok ortada.

    Dedim ya 2×2=4 Maliyet ve Kazanç bu kadar net biline bilmeli.

    Bana da ALLAH İSLAH ETSİN demek düşiii şimdiki hal…

  6. mehmet uzuğ 16 Mart 2008 - 07:02 - Yanıtla

    Sayın Yıldırım verdiğiniz bilgiler için binlerce teşekkürler.Sayın İsmail beyin dile getirdiğigibi 11 bakan gördüm demek görmeyen göze yakışır.10 yıl önce mercimek ve nohut satacak yer arardık.şimdi yetiştirmeyi düşünmek bile külfet.Sevgili çiftçiler yapılan destekler den yakınmak günü kurtarmaktır.Dedğim gibi 10yıl önce mercimek ve nohut hanı nerde.Ne olur biraz gelecekle ilgilenelim.

  7. fatih ılgın 16 Mart 2008 - 12:47 - Yanıtla

    VURUN ABALIYA
    Allah bu kanunu çıkaranları kahretsin Bunlar şaşkın ördek gibi götün götün yüzüyor Zaten ciftci donuna kadar ipotekli kredilerle boğuşuyor zaten yeterince destek verilmiyor derken birde bu vurulan darbe allahtan reva mı
    Eğer bi iş yapacaklarsa gitsinler hortumcularla vergi kaçakçılarıyla dolandırıcı hırsızlarla rantiyecilerle uğraşsınlar ama uğraşamazlar onların gücü yetmez zaten o çarkın içindeler bal tutuyorlar kavanoz kendi ellerinde daha fazla lafa gerek yok ama
    Çiftcide hak ediyor bunu hak aramıyor inin hadi meydanlara gösterin kendinizi ama yoook bulamazsınız bunlar koyun sürün gitsin daha yazacak çok şey var ama kimi kime yazacaksın

  8. YAŞAR DURAN 17 Mart 2008 - 00:37 - Yanıtla

    ALNININ TERİYLE KAZANIP ÇOCUKLARINA HELAL LOKMA YEDİREN BÜTÜN ÇİFTÇİ KARDEŞLERİMİ SELAMLIYORUM.PEYGAMBER EFENDİMİZ NE DEMİŞ İŞÇİNİN HAKKINI ALIN TERİ KURUMADAN VERİNİZ. 60 .HÜKÜMET NE YAPTI, SIĞINDIKLARI DİN KİSVESİ ALTINDA HALKA KARŞI HEP MAZLUM VE MADUR ROLÜNÜ ÖYLE GÜZEL OYNADILAR Kİ BİZLERİ DAHİ İNANDIRDILAR.OYLARIMIZLA DESTEKLEDİK.AMA BİLSİNLERKİ MAYMUN GÖZÜNÜ AÇTI.

  9. yaşar 17 Mart 2008 - 11:34 - Yanıtla

    slm dgd ne zaman verilecek devlet herzaman çıfçının yanındayım diyor gübre ne kadar arttı biliyordur her halde gübre atacagız para yok ne zaman vereceginizi halka neden aydınlatmıyorsunuz halkı neden bilgilendirmiyorsunuz mart 15 de verecegiz dediniz hani yok

  10. ömer faruk 17 Mart 2008 - 13:56 - Yanıtla

    2007 YEM BİTKİLERİ VE MAZOT,GÜBRE DESTEĞİNİ MART 2008 DE ÖDENECEKTİ AMA BİZ HALEN BEKLİYORUZ NE ZAMANA KADAR BEKLİYECEĞİZ DAHA AYRICA ÇİFTÇİYE DESTEK VERİCEĞİZ DİYOSUNUZ AMA NE YAZIK Kİ ÇİFTÇİ ÇOK MAĞDUR DURUMDADIR AMA TABİKİ ÇEKEN ANLAR YANİ BU DESTEĞİ YA TAM VERİN YA DA UMUTLANDIRIP KANDIRMAYIN.ZATEN BU DURUMDA ÇİFTÇİ HİÇ BİR ZAMAN HAK VE HUKUKUNU ARIYAMIYOR. LÜTFEN EN KISA ZAMANDA BİR SONUÇ BEKLİYORUZ OLUMLU YA DA OLUMSUZ AMA SONUÇ ARTIK GELSİN.SAYGILAR

  11. ferman yıldırım 18 Mart 2008 - 04:51 - Yanıtla

    teşekkürler satın alibey.sizin çırpındıgınız kadar tarım bakanlıgı ve çalışanları çırpınsa bız bu kadar sıkıntı çekmeyız.gelişmeleri tarım bakanlıgı degıl de sızın sayenızde haberdar oluyoruz.bence hukumet ne yapacaksa yapsın ama en az beş yıllık bır plan yapsın.ona gore bız de onümüzü goruruz.bır kanun cıkıyor 2010 yılına kadar bunlar olacak denılıyor.ıkı ay sonra mevcut söylenenler hepsı kaldırılıyor.en ıyısı çiftçileri ve hayvancılık yapanları gaz odalarına koyun kökünden kurtulursunuz.sadece seçim zamanı koylü akla gelır.nufus bol ya.bızler temellı bazı calişmalar istıyoruz. seçimlık işler degıl.hayvancılık çok buyuk bır yara aldı.teşekkürler. ferman yıldırım. tuglu tarımsalkalkınma koop. proje koordınatörü.

  12. şahin 18 Mart 2008 - 05:11 - Yanıtla

    ali bey tarım ve hayvancılık konularında bızlerı aydınlattıgınız için tesekkurler. tarım bakanlıgı masa başındakı muhendısler veuzmanları ne zaman tarlalarda ve koylunun yanında gorevlendırecektır.adam zooteknist ,veterıner, ziraat yüksek muh. bu saydıklarım teknık elemalar kolay yetişmıyor.ama gelgor kı,akşama kadar ya dgd dosyası dolduruyorlar yada alakası olmayan işlerde çalıştırıyorlar.yazık bu insanlara da yazık bız koylulere de yazık.bız muhendıs tarlada veterıneri çiftlıkte gormek istıyoruz.hukumetten bır rıcamız daha var bır işi yaparken baştan iyi hesap yapsın en az beş yıl arkasında dursun.fıg destegını nıye 55 ytl yaptın.nıye odeyemıyon.bu sene otuz yaptın.keşke hıc karıştırmasaydın.temennımız daha iyi bır sıstemın oturması.bereketlı urunler.

  13. cengiz adak 18 Mart 2008 - 13:12 - Yanıtla

    merhaba ali bey benim merak ettiğim konu 2007 ürünleri için sizin yazdığınız ramlar doğrumu yoksa talepmi* Açıklarsanız sevinirim.

  14. devlet memur 18 Mart 2008 - 07:30 - Yanıtla

    sayın yetkili.
    desteklemeler konusundaki bilgiler aydınlatıcı.
    teşekkür ederiz
    devlette çalışan bir veteriner hekim olarak bizlerin neden bu desteklerin dışında tutulduğumuzu merak ediyorum
    serbest muayenehanem olmasına rağmen suni tohumlama desteğinden faydalanamıyorum.
    aldığım maaş 1150
    allah bereket versin bu maaşla geçinmeye çalışıyorum.ancak keşke yanımda çalışan odacım kadar maaşım olsaydı.odacım 1500 ytl,diğeri de 2000 ytl maaş alıyor.
    tarım bakanını da kutluyorum.sağolsun.veteriner hekimi iyi süründürüyor. saygılarım la..

  15. NURAY 19 Mart 2008 - 02:46 - Yanıtla

    2008 yılı fındık üreticisine dekar başına Devletne kadar destek veriyor

  16. cafer ata 19 Mart 2008 - 02:52 - Yanıtla

    yem bitkisi yeşil biçtirildiginden dolayı yem bitkisi ekecegimiz zamantohum bulmakta güçlük çekiyoruz bulsakta çok pahalı oldugundan alamıyoruz.en azından bu yem bitkisini yarısını yeşil yarısınıda tohuma biçtirilmesini ayrıca arpa az ekildiginden dolayı arpada sanayi malı oldugu için arpayada yem bitkisi gibiteşvik verilmesini istiyoruz.fiğ desteginin acilen ödenmesini istiyoruz çünkü fiğ ekim zamanı geldi fiğ alıp ekemiyoruz ya bu fiğ destegini kaldırın yada ödemeleri yapılsın
    Tarım Bakanlıgına Saygılarımı Arz Ederim.

  17. hasan 19 Mart 2008 - 03:49 - Yanıtla

    gercek soylemek gerkirse ben bu hukumetten cok ümitliydim ciftcinin yuzünü guldürecek diye umuyordum ama malesef beni ve bircok kişiyi hayal kırıklığına uğrattı ama iyiki bazı desteklemeleri asağiya cekmemişler pamuk gibi yerinde saymiş ama bosverin ya CANIMIZ SAĞOLSUN

  18. zafer 19 Mart 2008 - 08:16 - Yanıtla

    bizleri idare edenleri seçerken. lutfen ama lufen aklımıza vicdanımıza en önemlimisi beynimize güvenerek seçelim…bizlere zarar ve kötü idare varsa hepimiz yanıyoruz.. ben borcumu ve sözümü tutamazsam , çok , mahçup olur , onurum zedelenerir. lütfen bizler sözü senet vatandaş kalmak istiyoruz, dürüst vatandaşız , dürüst , baba dürüst eş ‘ iz. sözünü borcunu ödeyemeze getiriyorsunuz ,bizi . zorla deli gömleği giydirmeyin deli gömleği giydirmeyin ZATEN KURAKLIKTAN YARIYA DÜŞTÜ VERİM YİRMİ BEŞ YILDIR BİTMEYEN BARAJIN ACISINI DA BİZLERE FATURA EDİLDİ YANDIK KAVRULDUK BU SENE DE AYNII OLACAK GÖSTERGELER ÖYLE DİYOR.. şimdi siz olsanız ne yaparsınız .. gelecek korkusundan nasıl çıkarız…haaa.?

  19. Kerem 19 Mart 2008 - 08:56 - Yanıtla

    merhabalar.
    sadece basit bir sorum olacak.dgd ödemeleri mart ayında yapılacak dendi fakat ay sonu gelecek nerdeyse.ne zaman ödenecekleri hakklında ufak da olsa bir bilgisi olan varsa lütfen paylaşabilir mi?

  20. ihsan 20 Mart 2008 - 01:47 - Yanıtla

    selam mısır desteğinin en az 100 ytl olması gerekir. we 15 nisanda werilmesi gerekir. çünkü mısır pamuk ekim zamanıdı çifçinin cebinde parası yok.

  21. ömer yıldırım 20 Mart 2008 - 01:55 - Yanıtla

    sayın mehdi EKER . gübrenin fiyatı 1.50.ytl mazotun lt si2.80 ytl buna güre buğdayın fiyatı en az750 ytl olması gerekir.kızıltepeli ömer yıldırım

  22. ömer yıldırım 20 Mart 2008 - 02:00 - Yanıtla

    15 mart gitti bari 15 nisanda wer

  23. malpenza 20 Mart 2008 - 03:27 - Yanıtla

    Ya bu destekleri bir türlü anlayamadık inanın DGD ödemeleri yapılmadı arkadaşlar prim dosyaları halen alınmadı çiftçi çok zor durumda inanın bütün çiftçiler uzatmaları oynuyor çiftçilere artık düzenli destekler ve desteğin ve primlerin verileceği tarihleri tam olarak açıklamalrı gekmiyor mu sizce herke önlemini almış olur saygılarımızlaa…

  24. HEPSİ_EREN 20 Mart 2008 - 14:52 - Yanıtla

    sayın bakanım mısır desteği ile ilgili celişkili haberler var 2007 yılı destek 8,7 krş veya 2, krş mı düştü , biz ciftçileri düşünerek karar verirseniz ve gübre mazot artı tohum fiyatlarını düşünerek karar vermenizi dilerim saygılar

  25. ŞENAY 20 Mart 2008 - 12:50 - Yanıtla

    sayın bakanım çiftçiye verilen kıredi ve her türlü destekte tapu istiyorsunuz bizler kooperatiflere dahi üye olamuyoruz.çünkü tapular öyle bir hal aldıki ne kira sözleşmesi nedebaşka çözüm bulunuyor.ben 60 dekar arazi ekiyorum tapular dedelerimizin üzerine anne babalar çok kardeş ve hepside ölmüş hepinin 5-6 çocugu oldugunu düşünürsek bizleri anlarsınız köyümüzün çogu bu durumda nolursunuz bu durumu düzeltin özellikle destekleri tapuya bakarak degil emege alın terine bakarak düzenleyin ..LÜTFEN BUNU DİKKATE ALINIZ!!!

  26. muammer cakıcı 20 Mart 2008 - 13:51 - Yanıtla

    saygılar adam bızlerı unuttu vallla derdıne dustu olseydı bu savcıda keske sonra olaydı cıfcını parasını odeseydı sonra acaydı neden sımdı acdı alamıyoruz paraları odesın savcı cıfcını parasını

  27. ferhat 21 Mart 2008 - 06:01 - Yanıtla

    sayın bakanımız ne işe meşgul merak edıyorum.sanayı bakanı yenı sosyal guvenlık yasasıyla işçi temsılcıleriyle goruşüyor.kültür bakanı keza aynı ,dış işler bakanımız ıyı çalışıyor.maliye bakanıız da aynı durumda ben nasıl mali butceyı denk getırırım.tarım bakanımız kayıp.sayın tarım bakanımız kayıp.mübarek kıyamet koptu.destekler bır yıl gecıktı.ne zaman odenecegı bellı degıl.en azından cık bı ıkı kelıme soyle.internet sayfaları,ak partı grup toplantıları,meclıs goruşmelerı ,vs.hıc bırını kacırmıyoruz. olur ya çiftçilerle ilgili bır gelişme olabilir.tarım bakanımızdan bır rıcamız vardır bir an once cıkıp acıklaın.2007 desteklerı odeme takvımı istıyoruz.2008 desteklerı ne olacak .benım ziraat bankasına borcum var 6 ay gecıktı 4000 ytl faiz bındı .devletten alacagım var 15 ay gecıktı hala muhatap aıyoruz.bu odemeler yargıya taşınırsa esas o zaman vay malıye bakanının halıne .mevcutları odeyemıyon.bır yıllık faiz bınerse o zaman belli olur.mart bıterse yargıya başvuracagım. burdan butun çiftçi arkadaşlara seslenıyorum, mart bıter bıtmez yargıya baş vurun, paranızı gecıkme faizıyle beraber alırsınız.bır yıldan fazla oldu beklıyoruz ne kadar beklıyecegımız bellı degıl.hep bereber yargıya bizim temsılcılerımız yok.hekes kendı hakkını kendı arasın kı bı daha boyle olmasın arkadaslar. mart bıtımı mahkemelere koşun arkadaşlar.kolay gelsın.ürününüz bereketlı olsun

  28. cmalı köy 21 Mart 2008 - 14:21 - Yanıtla

    bakanlar ve millet vekilleri kendi maaşlarına zam yapacakları zaman hepsinin elleri havada sanki dünden açmış gibiler oysa ki çiftciler yedisenedir ac bizim mahsülün desteklemelerine gelince ya oturuma gelmezler yada elleri kalkmaz şunu utmayın biz çiftciler ayağa kalkarsak hic kimse durduramaz bunu yoga atmayın

  29. fatih 21 Mart 2008 - 11:50 - Yanıtla

    sayın çiftçi kardeşlerime selamlar olsun gübre olmuş 50 ytl mazot 3ytl tohum(mısır)200 ytl neyi konuşup duruyoruz çiftçi bunun neyinden para kazanacak bide desteklemeleri bekliyoruz bide cok para veriyolarmış gibi ya fiyatı aynı tutuyorlar yada düşürüyorlar busene mısır desteklemelerinin 2 kuruş olarak ödenecegi söyleniyor bırakın bu işleri ne para kazanması birde ATATÜRK köylü milletin efendisidir demiş ne efendiliği be köle bile olamıyoruz .

  30. ÇUKUROVA 21 Mart 2008 - 13:27 - Yanıtla

    gübreye zam tohuma zam mozatta zam ameleye zam destege indirim bir kerede tam tersi olsa ne olur yok ama yapmazlar mart ayında odeme yapılacak dendi marttın sonu geldi hala hiç birsey yok eger d.g ve mozat odemeleri zaman yapılacak bir acıklama getirseniz sevinirim TOPRAGINIZ BEREKETLİ OLSUN

  31. umut 21 Mart 2008 - 14:08 - Yanıtla

    sayın bakan martta bitiyor sıra hangi ayda çiftçiler perişan oldu borçtan kafanı kaldıracak durumarı kalmadı

  32. harun aruk 23 Mart 2008 - 05:58 - Yanıtla

    akp yöneticileri konuştukları zaman kendi donemlerinde tarima yüksek miktarda destekleme verdiklerini beyan ediyorlar. Ne yapmışlar turk tarimi ve turk çiftçisini allah aşkına insinler köylere konuşssunlar çiftçilerle kim halinden memnun kim borç altında tefeci kucağinda yaiıyorlar acalım gözlerimizi bitirelim bu akp ye desteği deniliyorki çiftci halinden memnun kredi patlamayan hangi çiftci var kim borcunu ödemiş.belgelerin teslim edilmesine bir kac gun kaldı daha çiftci ne kadare prim alacak belli değim açıklayın şu primleri çiftcinin yüzünü güldürün. Tarım politikalarınız iflas etmiş allah aşkına adam gibi bu işi yapin

  33. SÖNMEZATEŞ 23 Mart 2008 - 08:24 - Yanıtla

    Allah rızası için bir gün gelinde şu çifçilerin hallarını görün günden güne iflas iflas iflas… nereye kadar sürecek bu çile.. yeter artık bizlerde bu vatanın insanlarıyız. Biran önce çözüm getirin…

  34. sıddık 23 Mart 2008 - 12:52 - Yanıtla

    halk hiçbir siyasi oluşuma ideolojisinden dolayı oy vermez.bu benim fikrim ancak halkın ekonomisini kim düzeltirse o siyasi oluşum iktidar olur %99 akp de öyle oldu ve hal böyle devam ederse önümüzdeki seçimlerde akp elini kı….nın üstüne atar meclis dışında kalır

  35. Uğur KARAASLAN 23 Mart 2008 - 13:00 - Yanıtla

    Mart ayının sonuna kadar verilecek destekleri doğru düzgün tv de yayınlayın.kime ne verilecek söyleyin.Gündemi biraz ülke içi sorunlarla meşgul edin.

  36. oguz 24 Mart 2008 - 02:44 - Yanıtla

    dgd nezaman verilmeye başlanacak bileniniz varsa lutfen cevap yazsan

  37. gariban çiftçi 23 Mart 2008 - 21:37 - Yanıtla

    arkadaşlar babam çiftçi ben öğrenciyim hiç birşeye kızmadım bugüne kadar ne yolsuzluklara ne hortumlara ne özelleştirmelere ne satılan topraklara ne keriz gibi ödediğimiz vergilere ne şerefsizlere ne şerefsizlerin yanında çalışan şerefli olduğunu sananlara yada olanlara ama çiftçiye dokundukları gün köylüye dokundukları gün artık ülkede hiçbirşeyin kalmadığını anladım köylü milletin efendisiymiş artık kölesi çiftçi ülkenin dinamiğiymiş artık küfü varın gerisini yorumlayın

  38. burak 24 Mart 2008 - 05:18 - Yanıtla

    sayın baştakiler siz hiç köylü oldunuzmu? zannetmiyorum az buçuk köylü olsaydınız köylünün halinden biraz olsun anlardınız.Hiç düşünmüyormusunuz bu gübre mazot ilaç fiyatlarını?Hiçmi aklınıza gelmiyo bu adamlar nasıl neyle nasıl geçiniyo.Şu an gübre atma sezonu ama çiftçinin sigara almaya parasıyok.Yarın iki gün sonra tarlalar nadas yapılacak mazat litre fiyatı3ytl oldu hemen hemen dönümde 2litre yakıyo yani 1dönüm nadas için 6ytl lazım inanınkiyok….Hani çifçiye mavi mazot vereceklerdi ne oldu oda palavra çıktı heralde neyse beyler kafanızı ağrıttım hakkınızı helel edin kusura bakmayın biraz içimi dökeyim dedim

  39. alican 25 Mart 2008 - 02:21 - Yanıtla

    şu bir gerçek ki çiftçi uzatma dakikalarını oynuyor. Traktörü olan bile terki tarım aşamasına gelmiş durumda. Akılcı politikalar akılcı ve üretken beyinlerle olur. Hastayı dinlemeden reçete yazan doktor hakkında ne dersiniz. LÜTFEN BİRAZDA ÇİFTÇİNİN SESİNE KULAK VERİN VE AKILCI POLİTİKALAR ÜRETİN…

  40. aslan 25 Mart 2008 - 03:32 - Yanıtla

    27 martta tarla ve mazot paraları verilecek dediniz banka ya gidiyoruz yok diyorlar zaten bu son olacakmış hepsini verinde çifçi biraz kendini toparlasın verin artık şu parayı işimize bakalım artık köye gidemiyoruz….iş yok güç yok

  41. aslan 25 Mart 2008 - 04:26 - Yanıtla

    2007-2008 toplam DGD hepsi verilecek ve bitecek demiştiniz MART ayında, çifcinize sahip çıkın inanın artık çifçi köyüne gidip çalışmak bile istemiyor çünkü hayat şartları o kadar zor ki çifçi şu parayı alsakta köyümüze gitsek diye bekliyor ama ben önce BAŞBAKAN ın daha sonra tarım bakanının çifçiyi mart ayında sahip çıkacağına inanıyorun…teşekkür ederim.saygılar..

  42. emre 25 Mart 2008 - 16:42 - Yanıtla

    28.03.2008 de ödenecekmiş

  43. Abdullah Cotuk 28 Mart 2008 - 12:42 - Yanıtla

    Mısır primi ve pamuk primi net olarak ne olmuş öğrenebilir miyiz?
    Sizden detaylı bilgi istiyoruz arkadaşlar.

  44. şahin 29 Mart 2008 - 12:03 - Yanıtla

    sayın ali bey yem bıtkılerı konusunda hıcbır gelişme yok.bır yıl oldu.yesıl bıç dedıler yeşil bıçtık.balya yaptık.daha ne yapmamız gerekıyor.merak edıyorum.tarım bakanımıza duyrulur.yem bıtkılerı odemesı ne olacak.üstune soguk bır bardak su icelim mi.

  45. ismail 30 Mart 2008 - 12:33 - Yanıtla

    yahu kardeşim tarla parası ne zaman verlecek diye arıyom bulanıyom

  46. murat 1 Nisan 2008 - 07:22 - Yanıtla

    sayın abilerim ben gecimimi çiftçilikle sağlayan bir vatandaşım şimdi bana söylermisiniz mazot aldı gitti başını gübre torba fiyatını bu sene 45 lirasına aldım mahsulümüde gecen yıllın fiyatı bile tutmadı ben ne yapayım şimdi bana yardımcı olurmusunuz bırakayımmı yani çiftçiligi bırakırsam bana iş durumu saglaya bilirmisiniz haber bekliyorum…

  47. kargın köyü 2 Nisan 2008 - 01:15 - Yanıtla

    kardaş bu çiftçinin hali ne olacak bir acıklama yaparmızsınız lütfenbırakın diye söyleyin hiççalışmayalım çiftçilik kolay bir şey degil çiftçi nin işini zorlaştıracak her şeyi yapıyorsunuz hiç zorlaştırmadan ya bırakın ya devam yapın degin

  48. uğur 3 Nisan 2008 - 17:28 - Yanıtla

    peki buğday ve arpa prim leri kilo başına kaç krş olucak ya siz bu destekleri vericenize gübre ve mazotu düşürün ya bu ne böle gübrenin fiyatı olmuş 1500 ytl szi 1 veriyonuz 10 alıyonuz

  49. hüseyin 4 Nisan 2008 - 05:04 - Yanıtla

    mısır desteklemelerinin düşmesi 2007 yılı için mi geçerli 2008 yılı için mi geçerli cevap yazarsanız sevinirim.

  50. mehmet 5 Nisan 2008 - 03:23 - Yanıtla

    dane mısır 2 ykr artacak dendi 87 ykr olacakken sadece 2ykr oldu.ucuzlayan nevarki destek geri düştü.artmayacaksa neden artacak dendi.birtek mısır düştü diğer mahsüller aynı kaldı.mısıramı kastınız

  51. muammer 5 Nisan 2008 - 07:43 - Yanıtla

    ben fiy parası bekliyorum 2008 yılına ait ne zaman alınacak

  52. sedat oğlakcıoğlu 7 Nisan 2008 - 10:29 - Yanıtla

    sertifikalı fidan para ödemelerinin ne zaman ödeneceği konusunda bilgisi olan varmı

  53. bülent bayhan 8 Nisan 2008 - 07:18 - Yanıtla

    ali abicim çokşükür 64 dönüm yere 285ytl para aldım harca harca bitmez ali abi bugday arpa ekmiştim hububat pirimleride bu aldıgım paranın içindemi beni aydınlatırsan sevinirim iyçalışmalar

  54. seda 12 Nisan 2008 - 09:25 - Yanıtla

    iyi bir üretim planlaması lazım öncelıkle,bakın bugun hala tohum ve gübre sektöründe dışarı bağımlıyız,fiyatlar her sene artmakta bu da çiftçi maliyetlerini arttırmakta,devlette bu artışa paralel destek artışı sağlamalı ama bence devlet ar-ge çalışmalarına cıddı anlamda yatırım yapmalı,bağımsız bir tarım yapısı oluşturmalı ayrıca ziraat mühendislerine çok önemli görevler düşmekte,çiftçi yayım ve bilgilendirme çalışmalarına önem verilmeli.

  55. alı baş 13 Nisan 2008 - 04:10 - Yanıtla

    mercimek için destekleme olacak mı ? teşekkürler

  56. ahmet adnan şahbaz 15 Nisan 2008 - 09:19 - Yanıtla

    mısırdaki desteklemeyi neden düşürdüler anlamadım hani ikinci ürün ekenlere deseler ammenna diyecem tam borcumuz bitti derken yine başa döndük tabi tek başına iktidar parti ancak bunu yapar .iyiki baykal varmış

  57. zır deli 16 Nisan 2008 - 14:26 - Yanıtla

    arkadaşlar siz ne söyleseniz boş, boş araziye devlet baba neden para ödüyor anlamıyorum.ürüne destek doğru bir karar ama anlaşılan uygulanmayacak şunu hiç bir zaman unutmayalım ki memlekette üretim olmadıktan sonra % 200 zarardayız nasılmı anlatayım : boş araziye milyar dolarlar ödeniyor ortada ne ekim var ne ürün nede hasat eeeeee bunlar olmayınca tabiki pirinç 5 ytl olacak,ekmeğe zam gelecek yani iki yönlü memleketimiz zararda ekmediğimiz ürünü alabileceğimiz fiyatın 3-4 katına fiyatla alıyoruz.uyan devlet baba uyan ey çiftçi üretim olmadan bir yere varılmaz.ayrıca yem bitkileri desteklemelerinin yerini hayvan başına destek verilmesi gerekir ki buda hayvancılık sektörünün gelişmesi anlamına gelir.inşallah uygulanır.

  58. seda 25 Nisan 2008 - 03:51 - Yanıtla

    Rakamlarla planlama yapmak lazım,tarımda sağlıklı istatistik verleri yok,bugun israil bıle çorak topraklarda üretim yapar iken,bız verimli arazilerimizde istikrarı sağlayamamışız,

  59. ismail tufan 13 Mayıs 2008 - 01:44 - Yanıtla

    çiftçiyi yasatacaız dedı hukumet çiftçinin anasinı aglattı
    akp ıktıdara geçtıyı gıbı çıftçının anasını aglattı
    her pamuk harman samanı gelırken busefer pamuk fıyatı ıyı derken bır bakıyoruz pamuk 60 krus mazot 3lira
    bu çiftçiler
    ne yapsın
    ekmeyelımmı yanı hırsızlıkmı yapalım
    herkese selenıyorum
    elele vermedıkmı
    dsaha çok perısan olacaz
    ya
    kuraklık var ekınler oldu devlet nerde destek bıle çımadı bız neye ekıyoruz
    bırakaçakız bu ıslerı

  60. taner 14 Mayıs 2008 - 02:26 - Yanıtla

    su ürünleri destekleri ne olacak bilgisi olan varmı?

  61. servet 19 Mayıs 2008 - 10:02 - Yanıtla

    ciftci ne halde oldugunu görülmüyomu ya mısır desteklemesi bu halde ya yağın fiyatı ucuyo mısırın desteklemesi düşüyo nasıl oluyo bu

  62. aykan 20 Mayıs 2008 - 02:07 - Yanıtla

    kardeşim benim ,suyun az olduğu yerde siz neden mısır yetiştiriyorsunuz.. madem ki desteği yetersiz bulyor sunuz ozaman siz de kuraklığa dayanıklı olan bir bitki olarak korun ga yetiştirin hem desteği daha fazla hem de taprağı zenginleştirir.. teşekkürler..

  63. aykan 20 Mayıs 2008 - 02:13 - Yanıtla

    Bir ülkenin gelişmesi tarım ve sanayiye bağlıdır. tarıma destek çok gcikiyor bu yüzden çiftçiye verdiğiniz destekle ancak belli bir noktaya kadar yardımcı olursunuz sizde haklısınız… ama şu bir gerçek ki gerekli önlemler alınmazsa tarım kötüye gidecektir… ziraat mühendisi istihtamı şart……… teşekkürler.

  64. aykan 20 Mayıs 2008 - 02:15 - Yanıtla

    2007 yılında ekilen yem bitkileri desteklemesi ne zaman verilecek haberi olan varsa hemen yazsın. şimdiden teşekkürler…..

  65. Uğur KARAASLAN 20 Mayıs 2008 - 03:46 - Yanıtla

    eski yıllarda ürün taban fiyatları günler öncesinden belli olurdu.çiftçi buğdayı biçtirmeye başladı ortada taban fiyatı yok

  66. ömer alpar 22 Mayıs 2008 - 05:50 - Yanıtla

    pacar averilen para az artırılacakmı aycicek destekleri biran önce verilmesini istiyoruz akar yakıt indirimi istiyoruz saygılarımla

  67. URFALI ismail 25 Mayıs 2008 - 06:41 - Yanıtla

    Pamuk için yeterli desteği bulamadık çiftçi olarak bugüne kadar,pamuğun ne zahmetlerle,masraflarla ekildiğini bilen sayın tarım ve köy hizmetleri bakanı EKER bey bunu yaparak çiftçiye kendini küstürmeye devam etmektedir.Ricamız bian önce çiftçinin aydınlatılmasını mazot borcumuzu ödeyemez hale geldik battık ztn fiyatlar uçtu.ÇİFTÇİ iş yapamaz duruma getirildi verilen sözler tutulmadı hakkımız haram olsun diyoruz…

  68. selçuk özkan 28 Mayıs 2008 - 06:42 - Yanıtla

    mahsüllerin hasat zamanı geldi hala destek bekliyoruz borçlarımızın faizleri her geçen gün artıyo çok kişi ödemelerini bu desteklere bıraktı buğdayını hangi çifçi 600 krş satmışki gübre yüzde yüz zam görüyo stokçular ve başımızda bulunan kişiler köşeyi çok güzel döndü, ANIL TERİMİZ HARAM OLSUN bizim sırtımızdan geçinenlere

  69. NURETİN DOĞAN 28 Mayıs 2008 - 13:22 - Yanıtla

    KARDEŞİM BÖYLE İŞ OLMAZ EMEĞİMİZİN KARŞILIĞINI BİRTÜRLÜ ALAMIYORUZ
    SAYIN BAŞBAKAN SORUYORUM BU AMERİKA SEVDASINDAN NEZAMAN KURTULACAĞIZ
    BİRAZDA ÇİFTİÇİYİ DÜŞÜNSÜN
    ZATEN BUSENEDE KURAK GEÇTİ ÇİFTİ YİNE BORÇLU SENEYİ KAPATTI ANCAK KOOPERATFLERİ ZENGİN EDİYORUZ KARDEŞİM YETER ARTIK DİYORUM BU GİDİŞATA DUR DİYECEK ERKEK ARANIYOR MALATYA ÇİFÇİLER DERNEĞİ ADINA………….

  70. metin 29 Mayıs 2008 - 16:19 - Yanıtla

    bugün 30 mayıs. mayıs ayı içinde ödenecek denilen ayçiçeği farkları ne zaman ödenecek

  71. hasan uzun 2 Haziran 2008 - 05:20 - Yanıtla

    Yazıklar olsun kardeşim. bu milletin bu emekçinin haklarını gasp eden her allah kuluna yazıklar olsun. Bu halk, bu millet bu rezilliği neden hakediyor kardeşim. Biz neden sahipsiziz. Türkiyede dalavereyle yolunu bulanların haricinde kim var alınteriyle ferah bi hayat yaşıyabilen. Revamı bu milletin çektiği yoksulluk. Yokmu kardeşim doğru dürüst bi vatandaş seçelim başımıza. Yeter artık bu şahsiyetlerden çektiklerimiz. Borcu olmayan bi allahın kulu yok be kardeşim. Neden bu kadar bolluğun içinde sefaleti yaşıyoruz yahu. Gölün içinde susuz neden bırakılıyoruz yavv. Hiç Kİmse yokmu bu haksızlığa dur diyecek. Ben Artık sıkıldım yalancı siyasetten. Bu ülke içinde bişeyler yapın bu millet sizden başka ne ister… Genç yaşta akan kanlarımız bari boşa gitmesin. Saygılar…

  72. hasan 6 Haziran 2008 - 08:48 - Yanıtla

    yazıklareolsun sizin vereceginiz paraya yu

  73. sadoo 7 Haziran 2008 - 08:29 - Yanıtla

    alın terimiz haram olsun size ………

  74. tamer 11 Haziran 2008 - 15:10 - Yanıtla

    yav bukadar vicdansız hükümet olmaz ALLAH sorsun benim hakkımı haram olsun verdiğim oy inşallah kapanır partileri verin doğuya diyarbakırı alacaz diye görürsünüz paraları tekrardan haram olsun

  75. musa 16 Haziran 2008 - 11:32 - Yanıtla

    arkadaslar hukumettın hıc bır seyden haberı yok
    cıftcı perısan ben konyalıyım burada kuraklık var ekın hıc yok desteklemede kaldırılırsa dahada perısan olacak
    cıftcı bu verulen azda olsa desteklemeyle ayakta kalıyor gubre artısı bızlerı gubre amamıza neden oldu ? sızle bır soru soracagım cıftcı ekemese ne alır urunden yanı bır nevı cıftcının olumu demektır
    olmayan urune devlet nasıl destek verecek burada cıfcıler cogu traktorlerını sattılar kara kara dusunuyorlar devlet bu destegı hem artırsın hemde surdursun sadece 2008 degıl hersene verılmesı lazım

  76. MURAT DEMİR 6 Temmuz 2008 - 09:43 - Yanıtla

    PEKI SAYIN BAKANIMIZA SORMAK İSTİYORUM CIFTCILER ICIN ZIRAAT BANKASINDA KREDİ KULANMAK İCİN İMKAN TANIMIŞ AYRICA DA 2 KİŞİ MEMUR KEFİL ŞART KOŞMUŞ SORUYORUM SAYIN BAKANIMA HANGİ MEMUR GELİRDE KÜYDEKİ VATANTAŞA KEFİL OLACAK VERİN ALLAH AŞKINA YAPIYORSANIZ DOĞRU BİŞEY YAPINIZ CİFTCİ BİTMİŞŞ

  77. DADAŞ 12 Temmuz 2008 - 06:35 - Yanıtla

    BU GUN TEMMUZ 13 TARLA PARALAR İKİÇİN TAKSİ NEZAMAN VERİLEÇEK MOTORUN MAZOT YOK TARLADA KALDI mazot litresi 3.50ytl

  78. üçkuyulu 6 Ekim 2008 - 03:36 - Yanıtla

    arkadşlar 2008 kuraklıklar ne zaman ödeniyor bilen var mı?gübre alamadık gübresiz ektik buğdayı.ne olcak bu halimiz

  79. hüseyin çöçelli 25 Ekim 2008 - 15:34 - Yanıtla

    gubreye ve mazota verin desteklemeler dekar bası maliyet dusunuldugunde cok cok az, komik bir rakam olarakl kalıyor.

  80. HACI MEHMET BAYSAL 3 Kasım 2008 - 05:49 - Yanıtla

    2008 YILI DOĞRUDAN GELİR DESTEĞİ, MAZOT VE KİMYEVİ GÜBRE DESTEKLEMELERİ İLE KURAKLIK NEDENİ İLE ZARAR GÖREN ARAZİLERİN DESTEKLEMELERİ NE ZAMAN ÖDENECEK??? SEÇİME 1 GÜN KALA ÖDENECEK HABERİ DOĞRU MU? SAYIN; MEHDİ EKER LÜTFEN GÖREVİNİZDEN İSTİFA EDİN..! ÇİFTÇİ BİTTİ.. KARIN DOYURACAK EKMEĞİ YAPACAK BUĞDAY YOK..! NEVŞEHİRLİ ÇİFTÇİLER DİLENCİLİK Mİ YAPSIN? SAYIN BAKAN..! DİYARBAKIRLISINIZ YA O YÜZDEN Mİ TÜM YATIRIMLAR DİYARBAKIRA YAPILIYOR..! SAYIN BAKAN..! LÜTFEN LAYIK OLMAYAN YATIRIMLARA DUYARLI OLUN..!

  81. ali aksoy 26 Kasım 2008 - 12:15 - Yanıtla

    tayyip yaktın bizi gel 1 yıl çiftcilik yapta görelim seni hodri meydan bi ekmeğe muhtaç olduk yazıklar olsun

  82. mehmet almalı 2 Aralık 2008 - 07:13 - Yanıtla

    herkese hayırlı günler….son zamanlarda bir söz varya hani ya bu hükümet çok şey yaptı ne yaptı arkadaşlar ben size soruyorum…ben bir çiftçiyim bu yıl bugdayı 470 ytl verdim ekim zamanı 1000 ytl den tokumluk aldım..gübre almış başını gidiyor bunu söylemem gerek yok …sayın tayyip bey ddg desteklerini kaldırıyor kaldırı tabi bir gün gelip anlının terini silip tarlada iş yapmışmı onun altında mercedesi bir oyana bir bu yana ..ben oy verdim ona yaptıgı hiç bir işten memnun degilim..egerki kölü kardeşlerim çiftçi kardeşlerim bunları hatırlarsa bu hükümete oy vermemeleri gerekir…şimdiye kadar bir iki taksitle yapılan ödemeler mart ayında tek seferde ödenecek..gülyorum şimdi oy için bunu yapıyorlar deseniz yoook canım derler…çiftçi olarak uyanık olmak ve bu hükümete gereken dersi vermek gerek..egerki iyi bir hükümetse neden bu yıl toprak mahsülleri fiyat açıklamadı..neymiş biz çiftiçiyi düşünüyoruz…de o zaman çiftiyi okadar seviyorsan taban fiyatı 600 diyemezler..mazotu pahalı alır benim köylüm gübreyi pahalı alır benim garibim…ve birde ziraat odası diye bir kurum var bu ülkede anlamıyorum para almaktan başka ne iş yapıyor bu kurum herkese soruyorum…yok agalar yok ne zamanki gemi alırsınız o gün ucuz mazot kullaırsınız alamayacagınıza göre gelen vuru giden vuru…saygılar..

  83. şükrü yahlioğlu 2 Ocak 2009 - 13:22 - Yanıtla

    ya bu zeytin yetiştiriciliği desteklemesi ne zaman verilecek hiç kimse bu konuda konuşmuyor çiftçi mağdur lütfen bir bilgi verin

  84. mehmet gökçek 6 Nisan 2009 - 05:16 - Yanıtla

    arkadaşlar boşu boşuna çenenizi yoruyorsunuz niye dersenizde hiç bişey çıkmıyor konuştuklarımızdan bunlar sadece sandıktan ders alırlar onu için sandıkta bunların dersini verelim arkadaşlar çifçi olarak olurmu??

  85. Osman ÖZŞEKERCİ 18 Haziran 2009 - 11:52 - Yanıtla

    doğrudan gelirler ne zaman yatacak bilginiz varsa bi açıklama yaparsanız sevinirim…

Güncel: İlişkili Diğer Haberler

En Son Yayınlanan Makaleler